Így lesz magas az önértékelésed!- Egy ellenálló lélek



Az előző részekben Petra, és Kriszti története által már megtudhattátok milyen fontos szerepet is tölt be az életünkben, az önértékelésünk, és mi az oka mégis annak, hogy az emberek kétharmada mégsem rendelkezik elegendő önbizalommal. most pedig konkrét gyakorlati tanáccsal látlak el bennetek, amiket ha kitartóan alkalmaztok, akkor hosszútávon garantáltan olyan szintre fejleszthetitek az önbizalmatokat, mint még soha! Ehhez pedig most ismerkedjetek meg velem...




Sziasztok! Gábor vagyok. Abból a célból indítottam nektek ezt a blogot, hogy olyan tanácsokkal láthassalak el Téged, amikkel mind a saját, mint mások életét sikerült egy magasabb szintre fejleszteni. De nem voltam mindig ilyen jófej...

Tehát ahogy mondtam, az én mentális egészségem, és ebből eredően az életszínvonalam sem volt mindig ilyen. Sőt még mindig rengeteget kell fejlődnöm! Az előző cikkben szó esett az iskolai/munkahelyi bántalmazásról. Bizony ebben nekem is volt részem bőven. Csakhogy nem úgy, ahogy Te most gondolod... Én voltam az aki mindig szekált, és maga alá próbált nyomni másokat... Akik ma ismernek meg, ezt talán el se tudnák rólam képzelni, de a mentális fejlődésem gyönyörűen megfigyelhető:

Kisgyerekként mindig is egy rém visszahúzódó gyerek voltam. Nem mertem odamenni idősekhez, se a lányokhoz, emlékszem, amikor általános iskolában nagyon tetszett nekem egy lány, aki egyszer odajött hozzám, és megkérdezte a nevem. Néztem rá isten tudja meddig, majd elfutottam 😅  Kellemetlen... Teszem hozzá, akkoriban tényleg borzasztóan néztem ki, de ki nem... Nagyon béna lófarok, kajla fogak, de ez még nem indok az önbizalomhiányra. A focis korszakomban is konstans gyáva voltam, hetekig nem beszélgettem senkivel a csapattársak közül, még az öltözőbe se mertem bemenni az elején. Viszont olyan 15-16 éves koromban valami megváltozott bennem. Elképesztően szégyelltem a félelmeim, és mindent megtettem azért, hogy azok ne derüljenek ki. Próbáltam kerülni az új emberekkel, csoportokkal való találkozást, de hát középiskolásként ezt elég nehéz, szóval elkezdtem humorral megalázni másokat. Beképzelt lettem, a semmire. Apró savazások, irónia, szarkazmus később egyre jobban átvette a szerepét a beszélgetéseimben. Mivel a szenvedő személy kivételével, ezzel mindenkit megnevettettem, az emberek is mellém álltak...Sőt, átvették a stílusom. Így alakult ki, hogy a középsulis napjaim véget nem érő szivatásokra épültek. Soha nem volt ez a klasszikus bullying, de mégis élveztem mások kárán nevetni, és a táplálkozási lánc tetején érezni magam. Ha pedig erre a pozícióra tört valaki, felkarcolta az egómat, amit az alacsony önértékelésem védelmére állítottam fel, addig ment az adok kapok, amíg el nem értem, hogy  társaim engem igazoljanak.

A középsulis évek végére viszont már nem bírtam elfedni saját magam elől a hiányosságaimat. Nem voltak céljaim az életben, bár voltak álmaim, de nem mertem értük tenni, nem mertem ismerkedni. Minden hiányzott belőlem, amit az akkori "menő srácokban" irigyeltem. Én csak próbáltam ilyennek látszani. Ez az érzés pedig folyamatos szorongással, gyomorgörccsel töltött el. Elmentem egyetemre, de sose tudtam mit akarok kezdeni magammal. "Mit keresek én itt?" " Akarom én ezt?" " Ez nem nekem való". Ilyen gondolatok kavarogtak bennem, amit próbáltam elfojtani. Majd nem tudom minek a hatására, talán youtube kezdett el feldobálni nekem mindenféle önfejlesztéssel kapcsolatos videót, amit megnéztem. Csajozás, stílus, öltözködés, akkor még nem tudatosan de elkezdtem belátni azt, hogy mennyire elrontottam mindent, és elkezdtem megváltozni. Aztán egyre tudatosabban építettem fel magam oda ahol most tartok.

És hol tartok most? Könnyedén, lazán ismerkedem új emberekkel, főleg lányokkal, emberekkel való kapcsolatteremtés a munkám, hozzám fordulnak a barátaim, ha valami kapcsolati, csajozási/ pasizási vagy érzelmi segítségre van szükségük, és 10 éves terveim, céljaim vannak az életemben. Boldogsággal tölt el, ha azokat az embereket akiket régen lenyomtam, most segíthetek a magasba emelni. Ne érts félre ezeket nem dicsekvésből mondom el most Neked, hanem hogy lásd olyan kisfiúból, aki régen elfutott a lányok elől, és nem mert tenni az álmaiért, hova lehet fejlődni!

Lényegében ez vagyok én. Ezzel szerintem el is mondtam mindent, azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudod Te is magadnak felboostolni az önbizalomszinted, de hogy ne kelljen bogarásznod, szedjük pontról pontra.


Igazából, baromi egyszerű a dolog. Legalábbis elméletben... Ugyanúgy mintha sikeres akarnál lenni, ahhoz is meg kell tanulnod sikeres emberként élni. Ha magas önértékelést szeretnél, akkor pedig úgy kell élned, mint azok, akiknek magas az önértékelése. Talán nem lehet eléggé hangsúlyozni, de EZ NEM EGYENLŐ AZ EGOIZMUSSAL, ÉS BEKÉPZELTSÉGGEL, SEM MÁSOK LENÉZÉSÉVEL!!! Ahhoz hogy jobban megértsd mit is tesz egy pozitív önértékelés, ajánlom olvasd el az előző cikkem, aminek a végén részletesen leírom egy magabiztos ember jellemzőit.

Ezt kell tenned:

Mindenek előtt tanulj meg őszinte lenni magaddal szemben! Vállalj felelősséget! A legnagyobb hazugság az életben az ha magadnak hazudsz. Egyben pedig a legkárosabb is, ugyanis amíg nem mersz szembenézni a szégyeneiddel, addig nem is fogsz tudni változtatni rajtuk. Keresd meg azt, amiért alacsony az önértékelésed, és azt ahogy ez befolyásolja a mindennapidat! Nem érzed magad elég vonzónak, ezért nem mersz ismerkedni? Félsz attól, hogy leégeted magad, ahogy én is féltem, ezért kerülöd az embereket? Vagy csak bántottak, elhagytak, megcsaltak? Vagy elhíztál, nem tetszik az alakod, nem vagy elégedett magaddal? Teljesen mindegy... Legyél kegyetlenül őszinte magaddal szemben! Állj a tükör elé, vizsgáld meg magad, majd nézz a szemedbe, és döntsd el, hogy Te igenis változtatni akarsz! Mik a szégyeneid? Ne feledd, hiába változtatsz meg mindent magad körül, ha semmi sem változik belül, akkor mindig ugyanazok a problémák fognak szembe jönni! Csak úgy fogsz tudni fejlődni, ha tudod egyáltalán mit kell fejlesztened.

Nyílj meg másoknak is! Igen talán ez lesz a legnehezebb, ugyanis, magadnak el tudod ezeket ismerni, amikor nem hallja senki más... Azok az emberek azonban akiknek magas az önértékelése, mernek beszélni a szégyeneikről, és aktívan használják is a szégyen szót. Szóval nincs más dolgod, mint keresni egy embert akiben megbízol, és beszélgess vele magadról! A tudat, hogy végre nem kell magadba fojtanod, és elég erős vagy ahhoz, hogy felmerd magad vállalni, nagyot fog lökni az önértékeléseden, és hogy végre el tudd magad fogadni. Ez egy nagyon erős lépés ugyanis már az előzőnél is, de itt aztán pláne végérvényesen ki kell lépni a komfortzónádból. Ez a komfortzóna azért alakult ki, mert idebent semmi baj nem érhet Téged. Ezen kívül minden veszélyes, minden ismeretlen, és megsérülhetsz. De ezen kívül vannak azok a dolgok is, amikért igazán megéri élni az életben! Ahhoz, hogy sikeres legyél bármiben, ki kell ebből lépned, sőt... meg kell szeretned a szenvedést, mert ez az ami előrébb fog Téged juttatni az életben. Erről a szenvedésről is lesz majd még szó egy későbbi cikkben.

Ha már végre tiszta, mik azok a dolgok, amik miatt alacsony az önértékelésed, akkor kezd el fejleszteni magad bennük! A súlyoddal van probléma? Kezdj el egészségesen étkezni, és sportolni! Nem tetszenek a fogaid? Tetess fel fogszabályzót! Nem mersz odamenni a nőkhöz, férfiakhoz? Tanulj a témában, és vesd be magad élesben, akár az utcán, akár mindenféle randi oldalakon! Nem volt még boldog kapcsolatod? Gondold át mi lehet ennek az oka! A válasz nem másokban keresendő, a te felelősséged, akkor is ha a párod volt az aki miatt végül vége lett. Lehet nem voltál elég odaadó, elég megértő, gondolkozz el ezeken is, de sokkal valószínűbb, hogy egyszerűen csak nem jó embert választottál. Nem kell egyből fejest ugrani egy kapcsolatba, ismerd meg alaposan mielőtt elköteleződsz. Gondolkozz el azon, milyen készségek, milyen tudás szükséges ahhoz, hogy fejleszteni tudd magad abban, ami szükséges, és tanulj! Hidd el mindenen lehet változtatni! Könnyebben mint gondolnád!

Vagy csak tanulj valamiben, ami érdekel téged! A tudás hatalom, már csak azáltal is sokkal értékesebbnek fogod gondolni magad, hogy értesz valamihez, hogy szakértővé válsz egy témában. Nem kell itt egyetemi képzésekre, de még OKJ-ra sem, gondolni, egyszerűen kezdd egy ingyenes youtube videóval, egy minikurzussal, olvass könyveket, tanulmányokat! Aztán ha tetszik, akkor fektess bele! Legjobb befektetés, az ha magadba fektetsz...

Változtasd meg a problémákhoz való viszonyodat! Tudom nehéz elhinni. DE! Minden rossz az életben egy szükséges rossz, ami megvéd valami sokkal rosszabb dologtól, vagy valami sokkal jobbhoz fog eljuttatni téged, de leginkább mindkettő. Válj az "ez egy hatalmas probléma, nincs mit tenni" emberből, " ez egy nagy probléma, hogyan tudnám megoldani?" emberré!

  • Ha történik valami rossz dolog veled az életben, mielőtt elkezdenél bosszankodni, gondolkozz el rajta, mit tanultál ebből az egészből? Lekésted a buszt, emiatt elkéstél a munkahelyedről? Megtanultad, hogy ezentúl sokkal hamarabb kell indulnod. Minden kudarc egyben egy fejlődési lehetőség is!
  • Kérdőjelezd meg a rosszt! Tényleg olyan nagy probléma ez? Lekéstem a buszt, na és aztán legalább jut egy kis időm magamra, amíg nem jön a következő. Hozd ki a maximumot belőle!
Ne hasonlítgasd magad másokhoz! Felejtsd el a perfekcionizmust, ne akarj mindenáron a legjobb lenni mindenben. Fogadd el mindenkinek vannak erősségei, és gyengeségei. De sosincs olyan, hogy te vagy a legjobb! Viszont szedj össze 3 olyan területet, ami fontos számodra és fejleszd magad benne! Az új eredményeid pedig a korábbiakéhoz hasonlítsd, ne pedig másokéhoz. Nincs is demotiválóbb annál, amikor végre írsz egy 4-es matek TZ-t, de neked csak az lebeg a szemed előtt, hogy " bezzeg a Zsuzsinak 5-ös lett". ISMERD EL AZ EREDMÉNYEID! Örülj annak, hogy fejlődtél, érezd a sikert, jutalmazd meg magad érte, és fejleszd magad tovább! Mert megérdemled!

Tűzz ki nagy célokat! Ne érd be az átlagossal, hidd el képes Te is elérné a legvadabb álmaidat is, ha ügyesen tervezel, és gondosan teszel is érte! Akarj sikeres lenni! Miért? MERT MEGÉRDEMLED! Tűzz ki smart célokat, majd bontsd őket kisebb részcélokra, és azokat még kisebb részcélokra! Erről bővebben itt olvashatsz. Amikor azt veszed észre, hogy jó úton vagy, és jönnek az eredmények, hirtelen elkezded elhinni, hogy tényleg képes vagy, rá, ami nagy motiváció, és önbizalom löketet fog adni.

Vállalj kihívásokat! Már az a tudat, hogy végre bele mertél vágni sokat fog dobni a lelkesedéseden, még akkor is, ha végül nem jársz sikerrel. Mindegy most mi a végeredmény. Csak cselekedj! Vágj bele! Menj oda! Mondd ki! Akármi!
" Just do it!" 

Legyél jelentőség teljes! Tegyél valamit másokért! Legyél jó ember! Segíts másokon, adj nekik tanácsot, vagy csak hallgasd meg a problémájuk, ha pedig teheted, akkor oldd is meg azokat! Ezáltal nem csak a saját szemedben fogsz nagyot nőni, de másokéban is, ami szintén hozzáad az önbizalmadhoz.

Tanulj meg hálás lenni! Hagy meséljek egy rövid történetet, amit még régebben olvastam, de nagyon megragadt bennem: Egyszer, réges-régen, létezett egy indián törzs. Ebben az indián törzsben volt azonban egy kakukktojás, egy öreg bölcs. Ez a bölcs, nem volt mindig a törzs tagja. Gyermek volt még, amikor idegenek egy sötét éjszaka szétkergették a sajátját, a szüleit pedig a szeme láttára gyilkolták meg. Az öreget, mégis mindenki egy pozitív, örökké mosolygós embernek ismerte mindenki. Egyik nap, amikor a kis unokájával játszott, az megkérdezte tőle, hogy " Te nagypapa, hogy csinálod, hogy mindig ilyen vidám vagy?". Az öreg erre azt felelte: " Minden emberben él 2 farkas. Az egyik mogorva, irigy, negatív, míg a másik pozitív, mosolygós, és boldog. Ez a két farkas egymással állandó harcot vív." - És melyik fog nyerni? hangzott a kérdés visszakézből. - Erre az öreg egy ideig gondolkodott majd azt felelte- "Amelyiket eteted fiam, amelyiket eteted"... Gondolj csak bele! Ha Te világ életedben, mindig csak a negatívumokat vetted észre, nem voltál képes hálás lenni azért ami van, akkor ne is csodálkozz rajta, ha kútba van az önértékelésed! Ezentúl adj hálát minden reggel és este azért ami megadatott neked, és amit magadnak köszönhetsz! Bármi lehet, a legapróbb dolgok a legfontosabbak, süt a nap, hogy egészséges vagy, hogy fel tudtál kelni korán, hogy vannak barátaid, lehetőséged van iskolába járni, és képezni magad, akármi... Kezd el etetni a jó farkasod, hogy végre, egy idő után, amikor elég erős lesz, felül tudjon emelkedni! Ne sanyargasd tovább!

És végezetül: egyszerűen csak tanuld meg elfogadni magad! Fejleszd az önmagadba vetett hited! Ez kicsit kapcsolódik az előző farkasos sztorihoz. Ezt az "etesd a jó farkasod" dolgot úgy hívják tudományosan, hogy tetrisz effektus. Egy kutatásban azt vizsgálták, milyen hatással vannak az ismétlődő, monoton dolgok a mindennapjainkra. Az ebben résztvevőknek egész nap a méltán híres tetrisz nevű játékkal kellett játszaniuk, amikor éppen nem ettek ittak vagy aludtak, amiknek az ideje egyébként szintén korlátolt volt. 2 hét után teljesen átvette a játék az irányítást az elméjük felett. Először csak ezzel álmodtak, majd beszélgetni is csak ezzel tudtak, végül a hétköznapi tárgyakban is ezeket a geometriai formákat kezdték el látni, még az otthonukat is eszerint rendezték át. Ugyanígy, ha Te egész életedben azt hitted, vagy azt mondták neked, hogy: Nem vagy elég jó! Nem vagy elég kreatív! Te erre nem vagy képes! Nem vagy elég szép! Akkor te minden bizonyára úgy nőttél fel, hogy ezt el is hitted mostanra magadról.

Ez azonban szintén nem működik egyik napról a másikra. Akárcsak a diéta esetében, azt a felesleget amit hosszú évek, hónapok zabálásával építettél magadra, nem fogod tudni eltüntetni egyik napról a másikra. Ha a te farkasod rozoga, gyenge, és sérült, akkor nem fogod tudni megerősíteni 5 perc alatt!  Éppen ezért kezdj el megerősítő mondatokat használni! Ilyen megerősítő mondatokra példát a gyakorlatok szekcióban találsz majd. A lényeg, hogy minden reggel és este, amikor végeztél a hála adással, ezekkel kelj, és ezekkel feküdj! Csináld ezt legalább 60 napig! Én már sokkal régebb óta használom ezeket, szóval ez csak egy minimum. Azt fogod tapasztalni, hogy folyamatosan egyre jobban el kezdesz hinni magadban. Ne azért akarj lefogyni, mert akkor te többnek érzed magad! Ne azért kezdj el ismerkedni másokkal, mert akkor majd értékesebbnek tartod magad! Mert attól, hogy te vékonyabb, erősebb vagy hogy sok nőd, vagy csávód volt, hogy te mindent tudsz az életről, még nem leszel értékesebb másoknál, sem annál ami most vagy! Csináld azért mert szereted a sportot, szeretsz mozogni! Azért ismerkedj, hogy jobb kapcsolatokat tudj kiépíteni, és más emberekkel együtt sok új vidám pillanattal ajándékozd meg magad! Ne azért, mert te ahhoz kötöd az önértékelésed, hogy hány nőt dugtál már meg! Azért fejleszd magad, mind mentálisan, mind fizikálisan, hogy közelebb kerülj a céljaidhoz, amiket el akarsz érni! Attól leszel értékesebb, hogy megtanulod magad értékesnek tartani! Ha nem szereted magad, akkor hogy várhatod el másoktól, hogy szeressenek? De ha szereted, és megtanulsz BOLDOG lenni azzal ami van, akkor olyan dolgok, és olyan emberek fognak majd körülvenni téged, akik ezt a boldogságodat szolgálják. Ne félj attól, hogy akik, amik nem ezt teszik, idővel majd kikopnak az életedből!

Ezen a ponton úgy érzem kötelességem megemlíteni az otthonfa.hu csapatát, akik kifejezetten azzal foglalkoznak minden idejükben, hogy a TE önértékelésedet is, az egekbe húzzák. Magam is sokat köszönhetek nekik, többet közt a megerősítés mondatokat is. A gyakorlatok között azonban nem ezeket, hanem a sajátjaimat fogod találni, ugyanis nem az számít, hogy ki írta, hanem, hogy magas érzelmi lökettel rendelkezzen SZÁMODRA. Éppen ezért ne félj ezeket megváltoztatni, kiegészíteni! Ha pedig, még jobb kezekbe szeretnéd helyezni magad, akkor látogass el hozzájuk is: https://otthonfa.hu/

Ha pedig megint jönnek a negatív embereket, negatív gondolatok, akkor pedig legyél ellenálló! Használd a Schwarzenegger technikát ( ahogy én hívom) és csak kezdd el megfordítani: Értsd a nemet, igennek, a nem lehetségest, lehetségesnek, nem vagy szépet, szép vagy-nak, és így tovább. Hidd el igenis lehetséges, még ha először  szkeptikusan is állsz hozzá!

De ami a legfontosabb: Az, hogy te bele mersz a vágni a változásba vagy sem. Az, hogy te boldog vagy-e vagy sem. Az, hogy te akarsz-e sikeres lenni, vagy sem. Az, hogy neked magas-e az önértékelésed, vagy sem.  MINDEN CSAK EGYETLEN EGY KIBASZOTTUL ÁTÜTŐ EREJŰ DÖNTÉS KÖVETKEZMÉNYE! Igen! Ilyen egyszerű! Az egész csupán azon múlik, hogy Te mikor jutsz el arra a szintre, hogy "na én most igenis változni akarok, és én ennél igenis többet érek!" A fentebb olvasható tippek csak katalizátorként fognak erre hatni, de kulcs az ebben rejlik!

+1: Nézz motivációs videókat, és beszédeket. Ezek a videók leginkább nem kifejezetten gyakorlati tanáccsal látnak el, egyszerűen csak az érzéseidre hatnak. Befolyásolják a dopamin szintedet boldogság hormont termelnek, amitől motiváltabb leszel, a motivációtól pedig kitartóbb, könnyebben nézel szembe a nehézségekkel. Kezdésnek bátran ajánlom az én két kedvencemet:




Ne korlátozd önmagad! Fejleszd az önértékelésed, és légy szabad!


Búcsú tanácsnak pedig csak annyit szeretnék mondani, hogy ahogy semmi sem, ezek sem működnek, ha nem hiszel bennük, ha csak úgy ímmel-lámmal félvállról veszed őket, és nem pakolsz bele 110%-ot. Ezek nem egyik napról a másikra fognak eredményre vezetni, de annál biztosabban! Aki a könnyű, gyors, instant tuti megoldással hiteget vágd állcsúcson, és többé szóba se állj vele! Szóval igenis, most tedd félre az egódat, tedd félre a büszkeségedet! Azok a dolgok amikben eddig hittél, és amikkel egyetértettél vezettek oda ahol most vagy, ha változást akarsz az életben, akkor először magadban kell megváltoznod! Hiába mondanék olyan dolgokat, amikre határozottan bólogatsz, azok már eddig is megvoltak, mégis itt tartasz most, és arról olvasol, hogyan lehetnél magabiztosabb. Ha te tudsz simán 10 fekvőtámaszt csinálni, és minden nap csinálsz 10-et, akkor nem fogsz tovább fejlődni, 11-től fog kezdődni a Te fejlődésed. Ezért kell kilépned a komfortzónádból! Ha azt érzed, hogy eleged van belőle, hogy neked ez úgysem megy, hogy ez hülyeség, és nem tudsz már igazi racionális érvet felhozni, csak az ösztöneid próbálnak megvédeni, hogy kilépj a veszélyes terepre, akkor kell igazán kitartanod, mert most készülsz csak áttörni azt az üvegplafont, ami eddig visszatartott attól, hogy egy következő szintre lépj! "Grow to next level!"


„Magadat szeresd, ne pedig azt, hogy mások szeretnek, mert mások csak akkor fognak igazán magadért szeretni„


Gyakorlatok:

  • Írd le a szégyeneid! Mik azok a dolgok, amik hatással vannak a te önértékelésedre, amik miatt úgy érzed nem vagy elég jó? 
  • Válassz valakit akiben megbízol, és mesélj neki a szégyenedről! Ha nincs senki, akkor keress fel engem a kommentek között amit pont azért hoztam létre, hogy ilyen helyzetekben tudjuk egymást inspirálni, tanácsokkal ellátni!
  • Válassz 3 területet az életedben, amiben igenis teljes szívből sikereket akarsz elérni, és hagyj mindent mást! Ne törődj azzal, éppen miben hol tartasz, lehet pont azt kell otthagynod, amiben a legjobb vagy. Tűzz ki célokat, és vállalj kockázatot, fogadd el a kihívásokat!
  • Gondolkozz el, hogyan tudsz értéket adni másoknak minden nap? Legyen ez a lehető legapróbb dolog, egy idős hölgynek segítesz felpakolni a buszra, átadod a helyed az anyukának, segítesz valakinek megoldani egy matek példát, legyél te is a mindennapi hős! Vagy csak legyél jó hallgatóság!
  • Csinálj magadnak egy kártyát, amire ráírsz 3 kérdést: Tényleg olyan nagy probléma ez? Mit tudok belőle tanulni? Hogyan tudom megoldani?- Minden áron kérdőjelezd meg a problémába vetett hited, ha pedig tényleg az, akkor találj rá megoldást, ahelyett, hogy keseregsz!
  • Adj hálát minden reggel, és este, azért ami megadatott neked, ami a környezetedben van, és amit magadnak köszönhetsz! 
  • Minden reggel és este olvasd fel magadnak az alábbi megerősítő mondatokat hangosan! Ha már kívülről fújod, mehet csukott szemmel!
            - Igenis értékes vagyok!
            - Igenis megérdemlem a szeretet, és odaadást!
            - Igenis képes vagyok túllendülni a nehézségeket és kudarcokon, és képes vagyok elérni a céljaimat!
            - Igenis megérdemlem, hogy egy boldog, szabad, és sikeres életet éljek!
            - Igenis elég bátor, és kitartó vagyok!
            - Igenis képes vagyok kilépni a komfortzónámból!
            - Igenis értékelhető minden amit csinálok!
            - Igenis megérdemlem, hogy egy olyan környezetben éljek, ami szeret, és támogat engem!
            - Igenis vonzó, csábító vagyok!
            - Igenis magas az önértékelésem, és magabiztos ember vagyok!
            - Igenis ez az én napom, és nincs senki, és semmi ami ebben engem megállítson!
            - Hajrá!
  • És végül, mint mindig, most is oszd meg a saját történeted kommentben!

Megjegyzések

  1. Hűha, nagyon érdekes, és tanulságos bejegyzés volt. A mai ember figyelni szintjéhez képest, talán kicsit hosszú (bevallom, én is belepörgettem, de kíváncsi vagyok, szóval visszatérek még a blogodra).
    Mindenképp át fogom böngészni, amik itt vannak, hátha segít. Mert odáig már eljutottam, hogy bevallottanm magamnak, és másoknak is elmondom, hogy mi a baj magammal, csak beragadtak ezek a mondatok, és nem jönnek a pozitívak. Na majd. Nekiállok megetetni azt a farkast.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor most hiba nélkül 😅: nehéz ezt röviden megfogalmazni, amikor elég komoly téma, viszont a jövőben mindenképpen rövidebben szeretnék írni 😅

      Törlés
  2. Tök érdekes volt olvasni a bejegyzésed, mert én is ezeken a fázisokon mentem keresztül, és nagyjából én is oda jutottam el magamtól, ahova te is. Persze nem minden egyezik a történetünkben/ tapasztalatainkban. Az én családom sosem volt támogató, mindig azt hallgattam tőlük, hogy miben nem vagyok elég jó, bezzeg mások, meg hogy milyen tulajdonságaim miatt nem fog soha elfogadni a világ. Nekem az első lépés az önelfogadás stb útján az volt, hogy messzire költözzek tőlük. És utána érdekes módon minden ment a maga útján. Azóta már őket is megtanultam kezelni, és velük is van egy viszonylag jó kapcsolatom. Ha meg olyat mondanak, amivel nem értek egyet, akkor alkalmazom az egyik fülemen 60-nal be, a másikon 120-szal ki üzemmódot. És működik. :D Mindezek tükrében érdekes volt olvasni a Te tapasztalataidat is, mindenképp visszanézek majd. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy hatalmas erény, hogy képes voltál magadtól kialakítani ezt a jó szokást, miszerint egyik füleden be, másikon ki! Erre nagyon vigyázz a jövőben is, ne veszítsd el ;)

      Törlés
  3. Szeretem az ilyen bejegyzéseket, mert azonnal elkap a tettvágy, hogy igenis csináljak magammal valamit.
    Köszönöm szépen, nagyon kellett már a tiedhez hasonló poszt ebbe a világba! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! És ne hagyd kialudni a lángod! ;)

      Törlés
  4. Egyetértek Vandával, kicsit nekem is hosszú volt, de: végigolvastam! :-) Érdekes ezt a dolgot a másik oldalról olvasni. Engem általánosban állandóan cikizett néhány olyan személy, amilyen te is voltál. Megkeserítették az életemet, utáltam iskolába járni. A mai napig gyűlölöm őket ezért. Szerencsére a gimiben már tök jó fej osztálytársaim voltak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Általános iskola a legrosszabb. Manapság már óvodában elkezdődnek a bajok, változik a világ, hol pozitív, hol negatív irányba. Viszont ez az írás bármilyen nemű önértékelési problémára megoldás lehet, csak rá kell vetíteni a történet utáni részt a saját helyzetünkre :) Kitartónak lenni,és elhivatottnak!

      Törlés
  5. Ilyen hosszú blogbejegyzést még nem olvastam, de nagyon érdekes és hasznos volt. Érződik, hogy van tapasztalatod a témában. Így tovább. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Tanuljunk egymástól! Oszd meg a véleményed a történettel kapcsolatban!