Így valósítsd meg a céljaid!- Tervezz!



Korábban szó esett róla, hogy mindig is egy sportember voltam. Egész életemben imádtam mozogni, játszani, sportolni, sőt 7 éven keresztül űztem egy csodálatos sportot, a footballt. Hullámvölgyekkel tarkított csodás megyei pályafutásom végeztével vette kezdetét fitness karrierem, ami mind a mai napig tart. Mert hát mozogni azért csak kell valamit, hogy ne csak az "ülő izmainkat" eddzük ebben a fenékpréselő világban. 😀

Azért esett épp az izmozásra a választásom, mert már korábban is csodáltam az ilyen testépítő géniuszokat mint a kilencszeres Mr. Olympia testépítő Ronnie Colemant, vagy egyik nagy példaképem Arnold Schwarzeneggert. Elkezdtem hát otthon mozogni, csináltam pár gyakorlatot naponta. Első hetekben még nem is ment rosszul, ahogy azt a kezdőknél szokás, gyorsan jön a fejlődés, egyre erősebb lettem, tajtékzó izomláz jellemezte testem mindennapjait. Ez a fajta fejlődés azonban az idő előrehaladtával exponenciálisan csökkent. Magyarán megállt a fejlődés, nem jutottam sehova, és egy idő után a kedvem is elment...


De mi volt itt a baj?? 


A hiedelmekről szóló leckében már megbeszéltük, hogy a sikeres embereknek az egyik közös készségük, hogy jó célkitűzők. Ebben a részben a másik oldalról vizsgáljuk meg a dolgokat, ugyanis az igazán sikeres emberek meg is tudják azokat valósítani. Egyben tehát jó CÉLMEGVALÓSÍTÓVÁ is kell tenned magad! 


És most jön a csavar kapaszkodj meg keményen! Ahhoz hogy célokat meg tudj valósítani....megvalósíthatóvá kell tenned a céljaidat... BUMM! Nyugi nem veled van a baj, ha most nem szakadt a plafon a felismerés egetverő hullámától. Na de most komolyan,  bár bagatell dolognak hangzik, amúgy ez nem vicc a legtöbben itt buknak el... 


Alakítsd át korábbi vízióidat SMART célokká! Nevéből adódóan nevezhetnénk ezeket akár OKOS céloknak is, ami bár rettentő találó lenne, de ez egy angol mozaikszó, ami a Specific (konkrét) Measurable (mérhető) Achievable (elérhető) Relevant (lényegbe vágó) és Time limited (időkorlátolt) szavakból tevődik össze. 


Ez volt az én bajom is, hogy egyszerűen csak az volt a "célom", hogy izmos akarok lenni. De ez nem cél, ez egy kívánság egy cél így néz ki: Fel akarok szedni 1 kg extra izomtömeget 6 hét alatt... 
  • Konkrét?- Konkrétan megvan, hogy mit akar
  • Mérhető?- Egy egyszerű szobamérleggel, meg egy tükörrel
  • Elérhető? - Ez egy fontos összetevő ugyanis, ha túl könnyű célt szabsz meg magadnak akkor az nem motivál eléggé, ha viszont túl nehéz, akkor a kezdeti motivácó veszi kel gyorsan. Ez egy reális, de nehéz cél. 
  • Lényegbe vágó?- Fontos, hogy belülről fakadó céljaid legyenek, amik a TE személyes BOLDOGSÁGODAT szolgálják, ne azért akard elérni, mert valaki más elvárja ezt tőled, akkor biztosan nem leszel elég kitartó a nehéz időszakokban. 
  • Időhöz kötött?- Ez ismét egy fontos faktor, ami mozgásban tart akkor amikor tested lelked nem kívánja, hogy tovább lépj, de MUSZÁJ, különben kifutsz az időből. Itt szoros kapcsolat áll fen az "achievable" ponttal.
Korábban nem voltak konkrét, számokban meghatározott céljaim, és nem is jutottam soha egyről a kettőre, ez azonban megváltozott. Gondolj csak bele, ha te el akarsz jutni Szegedről Pestre, de nem tudod merre indulj el, és valaki azt mondja neked, hogy kb olyan észak fele kell menni, mennyi az esélye, hogy célba érsz? Azóta viszont megállíthatatlan vagyok, tavaly nyáron 6 hét alatt fogytam 7 kilót, majd ősszel feltömegeltem plusz 10 kilót, amiből azóta azonban szintén ledobtam 9-et. Lényegében azt csinálok a testemmel amit akarok. De ez nem csak a sportban érezteti a gyümölcsét.

A legtöbb ember szintén emiatt nem képes lefogyni, mert nem tudják pontosan mit akarnak. És a szép az egészben, hogy nem csak a sportra lehet ezt levezetni, hanem BÁRMIRE! Vállalkozásod van? Ne gazdag akarj lenni, hanem duplázd meg a bevételed egy év alatt! Karriert építesz? Tűzz ki számszerű terveket, vagy léptesd elő magad fél éven belül! Vagy éppen karrierből akarsz vállalkozást? Szabj ki magadnak fél évet, amin belül elő kell készítened a felmondásod, és az új vállalkozásod alapjait! 

Céltervező salbon- https://www.mindmeister.com/


Tanulj meg tervezni! Ha már megvan egy nagy smart cél, akkor ezeket bontsd le kisebb smart célokra, RÉSZCÉLOKRA. 
Ezek kisebb idő intervallumot, és kisebb nehézségi fokozatot foglalnak magukba. Sokkal könnyebb, ha nem azt mondom, hogy fogyj le 10 kilót, hanem csak fél kilót 2 hét alatt nem? Ezen felül motiválnak is, ahogy folyamatosan kisebb siker élményben lesz részed, és ha kezdetben szkeptikus is voltál, már te is el hiszed azt, hogy " wow én erre tényleg képes vagyok". Érdemes emiatt eleinte valami könnyűvel kezdeni, majd folyamatosan egyre magasabbra tenni a lécet. 

Céljaimnak a megfelelően átgondolt, átlátható tervezéséhez én a https://www.mindmeister.com/ oldalt használom, letisztult, egyszerű, ingyenes kezelőfelület jellemzi, használd bátran te is! 

"Minden fenyő, egy magból kelt ki. Kezdj kicsiben te is hogy nagyra nőj"

Mindez persze nem csak ennyiből áll, de nagyon sokan már ott elrontják, hogy nem mernek nagy, motiváló célokat kitűzni, vagy rosszul tűzik ki azokat. Fontos, hogy képezd magad abban a témában, én se érhettem volna el azt a test átalakulást, ha nem képezné magam ebben mind a mai napig. Legyen kitartásod, figyelj a kapcsolataidra, és még rengeted olyan összetevője van a sikernek, amiről a későbbiekben még beszélni fogunk...

Ahhoz, hogy ne fuss ki a kitűzött határidőből, érdemes elolvasnod egy korábbi cikkemet, amiben hasznos tippeket kaphatsz az idő az időmenedzsmenttel kapcsolatban! 


Gyakorlat: 

  • Gondold át, hogy mik azok a vágyaid, céljaid amiket el akartál érni korábban, de még sosem sikerült! Írj legalább 3-at!
  • Alakítsd őket SMART célokká! 
  • Válassz ki egyet, és tegyél bele 110%-ot! Egyszerre csak egyel foglalkozz! 
  • Írd meg kommentben, hogy te neked milyen SMART céljad vannak?





Megjegyzések