Egy megváltozott elme- Hiedelmek



Manapság már, ha valaki beszélget velem akár 10 percet, és megkérdezed tőle, hogy milyen ember vagyok, nagy valószínűséggel a következő szavakat fogja használni: pozitív, ambiciózus, kitartó... De nem volt ez mindig így. 


Mielőtt elkezdtem volna önfejlesztéssel foglalkozni, nem igazán mertem nagyratörő célokat kitűzni magam elé. Kiskoromtól kezdve imádtam focizni.  Nem is ment rosszul, mindig alapembere voltam a csapatnak. Nagy álmom volt, hogy egyszer a Manchester Unitedben, a gyermekkori kedvenc csapatomban fogom egyszer kergetni a labdát. Ez azonban valamiért mindig csak álom maradt, soha nem tettem érte semmit. Megelégedéssel töltött el, hogy egy megye 1-es csapat utánpótlás csapatában dekkoljak, és soha se mertem kitörni az átlagból. -"Úgyse sikerül. Nem akarom leégetni magam". szajkóztam.


Eltelt hét év, és végül ugyanannak a csapatnak a cserejátékosaként hagytam abba a sportot. Egy átlagos fiú voltam, egy átlagos élettel, átlagos problémákkal, valahol mélyen belül nagy álmokkal, amikbe nem mertem belevágni. De vajon, hova lett a gyermek, aki régen NAGY ember akart lenni? 


Számos kutatás foglalkozott már azzal, hogy mitől lesz valakiből sikeres ember?  A legtöbben ilyenkor az intelligenciát, kapcsolatokat, szerencsét, ne adj isten valami " isteni adta tehetséget" szoktak kiemelni. Valóban ezek mind fontos összetevői az olyan közismert zseniknek mint Mark Zuckerberg, vagy Lionel Messi. De mi valóban ez lenne a válasz? 


Én se panaszkodhattam soha sem, van egy remek családom aki mindenben támogatott engem, voltak kapcsolataim, aki előrébb juttathattak volna, és már a kezdetektől fogva felfigyelt rám az edzőm. Miután leszerződtem már a második meccstől kezdve, egészen az utolsó évemig minden mérkőzésen végig toltam a szekeret, kirobbanthatatlanul egy többszörös kupagyőztes csapatból.




De mi hiányzott??? 


Minden lehetőségem megvolt, mégsem voltam elég elszánt ahhoz, hogy többre vigyem. Nem voltam elég bátor ahhoz, hogy jelentkezzek egy profi csapathoz próbajátékra, mindig bennem volt az az érzés, hogy " de mi lesz ha?" Ugyanígy nem mertem soha odamenni lányokhoz, nem mertem iskolában jelentkezni, visszahúzódó voltam és gyáva. Egy beszari alak. Egyszer azonban minden megváltozott. 


Nem tudom minek a hatására, de erőt vettem magamon. Eldöntöttem én nem akarok SOHA egy átlagos életet élni. Ki akarok törni ebből az elcseszett mókuskerékből! Fokozatosan egyre bátrabb lettem, oda mentem lányokhoz, lett egy gyönyörű barátnőm. Beleadtam apai, anyait a tanulmányaimba, és kiválóan érettségiztem le minden egyes tantárgyból. Bőven túlteljesítettem az egyetemi felvételit, és bekerültem egy menő város, menő egyetemének, menő szakjára. De nem álltam meg itt, eldöntöttem, hogy a tanulmányaimat felhasználva, SZABADON, a hobbimból élve fogok élni, és ebben SOHA, SENKI nem állíthat meg! 





"Akár azt hiszed képes vagy rá, akár azt, hogy nem, mindig igazad lesz "- Henry Ford





Ahogy az előbb említett kutatások, és a saját esetem is bizonyítja, a HIEDELMEINK azok, amik meghatározzák azt, hogy kik is vagyunk valójában, és hogy sikeresek leszünk-e az  életben! 


Gondolj csak bele, ha egy gyermeknek a barátai, tanárai, a családja, vagy ne adj isten SAJÁT MAGA azt tolja az arcába egész életében, hogy: " Te nem vagy elég intelligens". "Te nem vagy elég kreatív". "Jaj ugyan hagyjad már, úgyse fog menni!". Ha nincs meg egy megfelelő mentális táptalaj, akkor egy kis facsemete, soha sem fog tudni igazán nagyra nőni, soha sem lehet belőle egy hatalmas fa, maximum csak egy átlagos bokor. Ez a gyermek úgy fog felnőni, hogy ezeket a dolgokat, egy fix, megváltoztathatatlan dolognak fogja tekinteni, és soha sem mer majd igazán nagyratörő célokat kitűzni az életben. Vishen Lakhiani ezeket a "különleges elmék kódja" című könyvben egyszerűen csak Bullshit Rules-nak, rövidítve BRULE-nak hívja. 


Mindannyiunk fejében vannak ilyen általános igazságoknak hitt, "Bullshit" szabályok, káros hiedelmek, amiket elkönyvelünk magunkban, és ezek miatt nem leszünk sohasem igazán jó célkitűző, és célmegvalósító emberek, sohasem leszünk igazán sikeresek. 


El KELL HINNED MAGADRÓL, HOGY IGENIS KÉPES VAGY RÁ. Merj nagy célokat kitűzni, merj értük tenni, felejtsd el mit mond a környezeted. Nem vagy elég jó, elég okos, elég kreatív? FEJLESZD MAGAD! Nincs olyan, hogy lehetetlen, KETTŐ dolog határozza meg azt, hogy mire vagy képes az életben: Az hogy TE MAGAD mit gondolsz arról, hogy mire vagy képes, és a hozzá kötődő ELKÖTELEZETTSÉGED. 


Ne feledd semmi sincs olyan erőteljes mint a megváltozott elme! A csont eltörhet, a pénz elveszhet, de a gondolataidért, az elmédért csak te felelsz! Ne a gondolataid irányítsanak, te irányítsd a gondolataidat! Ha sikeres akarsz lenni, meg kell tanulnod sikeres emberként gondolkodni, ez az első lépés.


How to Use The Power of Subconscious Mind To Succeed
Változtasd meg az elméd és változtasd meg az életed!



Gyakorlat: Legyél kegyetlenül őszinte magaddal, most nincs itt senki más, csak te meg a gondolataid, tedd félre az egód. Azok a dolgok amiket eddig hittél vezettek oda, ahol most vagy, ha változást akarsz az életben, akkor először magadban kell megváltoznod. 


  • Gondold át, mik azok a káros hiedelmek, káros dogmák, amik korlátoznak téged! Nem vagy elég kreatív? Elég okos? Nem értesz hozzá? Úgysem lehet megcsinálni? Nem vagyok rá képes?- Írj legalább 5-öt.
  • Magyarázd meg őket! Írj mindegyikhez legalább 3 mondatot, amikben elmondod, hogy mik azok a készségek, képességek amik hiányában te ezeket gondolod magadról.
  • Írd le ezekhez, hogy hogyan tudnád őket fejleszteni! Ha nem tudod járj utána! 
  • Válassz ki egyet, és a következő 60 napod szóljon arról, hogy mindennap legalább 1 órát fejleszted magad az adott, területen! Nincs kifogás! 
  • Oszd meg a véleményed, történeted komment formájában, hogy és fejlődjünk tovább közösen!  Írjátok meg, hogy miről szeretnétek még leckéket!


Megjegyzések